خانه / دانلود مدیریتی / کتب و جزوات مدیریت / معرفی اَل ریس و دانلود دو کتاب 22 قانون تغییرناپذیر بازاریابی و برند

معرفی اَل ریس و دانلود دو کتاب 22 قانون تغییرناپذیر بازاریابی و برند

دانلود دو کتاب ارزشمند بازاریابی از ال ریس

معرفی اَل ریس نفر اول برندینگ قرن بیستم

اَل ریس از بزرگترین صاحب نظران و استراتژیست های حرفه ای بازاریابی و برند در دنیا است که با انتشار مقالاتی در مورد جایگاه سازی برند به شهرت رسید. او قبلاً با جک تروت به نویسندگی می پرداخت و حالا با دخترش لورا ریس به نگارش کتابهای جدید اقدام می کند.

او یکی از بنیانگذاران و مدیر شرکت Ries & Ries  در آتلانتا است که با دخترش لورا ریس به صورت شریک، همکاری دارد. پروفسور ال ریس، بنیانگذار علم جایگاه سازی (Brand Positioning)  در جهان است که اولین بار با ارائه سلسله مقالات جایگاه سازی در ژورنال تخصصی و معتبر Adage با همکاری جک ترویت این علم را به صورت رسمی و عمومی مطرح نمود.

از مهمترین افتخارات وی می توان به:

نفر اول برندینگ قرن بیستم

نفر اول، یکصد نفر متخصص بازاریابی شناخته شده جهان

و بنیانگذار جایگاه سازی برند اشاره نمود.

ال ریس از دانشگاه DePauw در سال ۱۹۵۰ با تحصیل در رشته های علوم انسانی فارغ التحصیل شد. و آژانس تبلیغاتی خود را در شهر نیویورک و در سال 1963 تاسیس کرد. این سازمان بعدها به یک شرکت استراتژی بازاریابی، با نام تروات و ریس تغییر کرد.

اَل ریس همپای فیلیپ کاتلر در دنیای مارکتینگ مطرح است، وی خود را از فضای آکادمیک دور کرده و بر نظریات کاربردی و تا حدی جنجالی تمرکز نموده است. ریس با مطرح کردن ایده positioning یا همان جایگاه ‌سازی تلاش کرده توجه مدیران را به این واقعیت معطوف کند که برندها نه از طریق تنوع و تکثر که از طریق متمرکز شدن بر یک حوزه خاص می‌توانند موفق شوند.

از جمله کتاب های ال ریس که در ایران به چاپ رسیده است عبارتند از:

۱) جایگاه سازی، نبردی در ذهن

۲) سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

۳) ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برند

۴) ۲۲ قانون تغییر ناپذیر بازاریابی

 

دانلود دو کتاب ارزشمند 22 قانون تغییرناپذیر بازاریابی و برند از اَل ریس

عنوان کتاب:

22 قانون تغییرناپذیر بازاریابی

نویسندگان: اَل ریس و جک تروت

ترجمه: سهراب خلیلی شورینی

عنوان کتاب:

22 قانون تغییرناپذیر برند

نویسندگان: اَل ریس و لورا ریس

مترجم: منیژه شیخ جوادی (بهزاد)

کتاب بسیار آموزنده 22 قانون ابدی بازاریابی، نوشته ال ریس و جک تروت با ترجمه محمود حمیدخانی، توسط انتشارات سیته چاپ شده است. ترجمه دوم نیز مربوط به آقای سهراب خلیلی شورینی از این کتاب در دسترس می باشد که تفاوت چندانی با هم ندارند. به علاقه مندان توصیه می گردد با تهیه فایل زیر، مطالب اصلی کتاب را مرور نمایند.  ال ریس و جک تروت، دو تن از موفق ترین استراتژیست های بازاریابی با مطرح کردن تجربیات چهل ساله ی خود، قوانینی قطعی که در دنیای بازاریابی حکمروایی می کنند، ارائه می دهند. کتاب ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برند، مملوء از نکات خلاصه و مفید برندسازی است. اَل ریس، نویسنده و صاحب نظر بزرگ برندسازی در این کتاب به قوانینی چون انتخاب نام برند، گسترش و اختصار برند، تغییر و ثبات برند، طراحی لوگو و انتخاب رنگ برند و … پرداخته است. ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برند، محصول کار تیمی اَل ریس و دخترش لورا بوده و برای کسانی که میخواهند ابعاد مختلف برندسازی را درک نمایند بسیار مفید خواهد بود. این کتاب توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده و خلاصه آن در سایت مدیریت قابل دانلود است.

راهنمای دانلود از سایت مدیریت:

1- مراجعه به لینک فایل

2- افزودن به سبد خرید

3- گزینه تسویه حساب

4- ورود اطلاعات و ثبت سفارش

5- دانلود رایگان

 

منبع:

سایت مدیریت (مرجع علوم بازرگانی و بازاریابی)

 

دیدگاهتان را بنویسید