خانه / خدمات مدیریتی / خدمات آموزشی / برگزاری دوره برندسازی و مدیریت برند دکتر شیخ اسماعیلی

برگزاری دوره برندسازی و مدیریت برند دکتر شیخ اسماعیلی

برگزاری سمینار برندسازی و مدیریت برند (ایجاد و توسعه برند شخص، محصول و سازمان)

در سالن همایش مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان

مدرس سمینار: دکتر سامان شیخ اسماعیلی

به گزارش روابط عمومی مجموعه نت گستر، دوره مذکور با ارائه دکتر سامان شیخ اسماعیلی، متخصص در حوزه بازاریابی، تبلیغات و برند، در تاریخ 12 مرداد به مدت 8 ساعت برگزار شده و نفراتی از مجموعه ها و صنایع مختلف استان کردستان از جمله شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی، پیمانکاری ها، اصناف، شرکت های توزیع و پخش، گروه محصولات غذایی و کالاهای تندمصرف، موسسات آموزشی و پژوهشی، شرکت های تبلیغات، فروش و بازاریابی، پارک علم و فناوری، شرکت های فنی و مهندسی، تولیدکنندگان محصولات چرمی، ادارات و نهادهای دولتی، گروه های توسعه بازار، کانال شهر سنندج و دانشجویان دانشگاه های سطح استان حضور داشتند.

این دوره با توجه به حضور متقاضیان از گروه های مختلف، با مباحث عمومی و نظری در باب برندسازی شروع شده و نهایتاً به مباحث عملی برندسازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط در سطح استان منتهی شد. در این ارتباط با اشاره به معضلات موجود در برندسازی محلی، راهکارهای نسبتاً زودبازده ای برای توسعه برند صنایع استان مطرح گردید. بر اساس درخواست های شرکت کنندگان و سایر متقاضیان این دوره مجدداً و با سرفصل های تخصصی تر برای گروه های متقاضی برگزار خواهد شد. در ادامه تصاویر دوره مذکور همراه با برخی سرفصل های ارائه شده قابل مشاهده است.

برخی سرفصل سمینار آموزشی برندسازی و مدیریت برند

 

بخش اول: مفاهیم اولیه و ملاحظاتی درباره برند و برندسازی

  • الزامات و ضرورت­ های برندسازی برای تولیدکنندگان و مصرف­ کنندگان (ضرورت یا مزیت؟)
  • ملاحظاتی درباره برند؛ آشنایی با اشتباهات رایج در ارتباط با برند و برندسازی
  • ترمینولوژی و تعاریف برند و معرفی مراجع معتبر در حوزه برندسازی
  • تفاوت نام برند، نشان برند، نام تجاری و نشان تجاری
  • تفاوت لوگو، نماد و مارک؛ تبیین طرح کامل بصری برند
  • تفاوت تگ ­لاین و شعار برند؛ تبیین عناصر یک برند و معرفی انواع برندها
  • اصطلاحات اولیه (1): هویت برند، شخصیت برند، قدرت برند، قول برند، عصاره برند، تصویر برند
  • اصطلاحات اولیه (2): داستان برند، معماری برند، تجربه برند، هواداری برند، دزدی برند و …

بخش دوم: روش­های خلق ارزش برند و ارزیابی عملکرد برند

  • فیلم: کالاهای ایرانی با نام برندهای خارجی؛ چرا؟
  • ارزش­گذاری برند؛ 1) دارایی­های برند 2) ارزش ویژه برند
  • ارزش ویژه برند؛ 1) آگاهی برند 2) تداعی برند 3) کیفیت برند 4) وفاداری به برند
  • تبیین ارزش واقعی برند با ارائه نمونه­ های واقعی از برندهای ملی و بین­ المللی
  • آنتراکت: برندهای ایرانی و خارجی که نام رایج کالا شدند

بخش سوم: استراتژی­ها و روش­های کاربردی برندسازی

  • اصول اولیه جایگاه­ سازی یا موضع­ دهی برند (Brand Positioning)
  • معرفی روش ­های ساخت نام برند (Brand Name Creation)
  • نحوه تامین مالی و حامی گری برند (Brand Sponsorship)
  • ابزارها و متدهای توسعه برند (Brand Development)
  • موضع دهی مجدد برند یا ریبرندینگ (Brand Re-Positioning)
  • معرفی مراجع و روش ­های محاسبه ارزش برند؛ با ارائه لیست اینتربرند و برندز
  • بررسی و مقایسه بیشترین تغییرات ارزش برند شرکت­ ها در دنیا
  • پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ راهکارهایی برای ایجاد برند شخصی
  • لیست مشهورترین سلبریتی­ های ایرانی با بیشترین ارزش برند شخصی

بخش چهارم: برندهای خارجی، ایرانی، محلی؛ معضلات، راهکارها

  • معرفی نمونه­ هایی از برندهای خارجی و ساب­ برندهای آن­ ها
  • ارائه آمار و اطلاعات مربوط به ترین ­ها در برندهای بین­ المللی
  • معرفی نمونه­ هایی از برندهای ایرانی و ساب­ برندهای آن­ ها
  • برندهای الکترونیک ایرانی؛ از خرده­ فروشی ­های آنلاین تا اپلیکیشن­ ها
  • پارادایم جدید برندسازی: معرفی برندهای سرآمد ایرانی در فضای دیجیتال
  • فیلم: عدم رعایت قوانین حمایت کننده برندهای ایرانی
  • معرفی نمونه­ هایی از برندهای کردستان در حوزه­های مختلف
  • معرفی مهمترین واحدهای صنعتی و برندهای استان کردستان
  • برخی موانع خرد برندسازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط استان
  • راهکارهای نسبتاً زودبازده در ارتباط با برندهای استان کردستان

 

 

منبع این مطلب

سایت مدیریت

(مرجع علوم بازرگانی و بازاریابی)

 

 

یک نظر

  1. دوره مفیدی بود و مثل همیشه آقای دکتر شیخ اسماعیلی مطالب ارزنده و پایه ای را به نحو احسن مطرح کردند. برایشان آرزوی سلامتی را دارم .

دیدگاهتان را بنویسید