خانه / خدمات مدیریتی / خدمات آموزشی / برگزاری سمینار برندینگ برای شرکت های کوچک و متوسط

برگزاری سمینار برندینگ برای شرکت های کوچک و متوسط

یکی از رسالت های شرکت ها و فعالان کسب و کار ایجاد ذهنیات، احساسات و تجربیات خوب فراتر از محصولات خوب برای مصرف کننده است، به گونه ای که همواره تداعی کننده برترین مفاهیم و خاطرات برای مشتریانش باشد. اساسا برند یا نام و نشان تجاری آن چه کسب­ وکارها ادعا می­ کنند نیست، آن تصور، دیدگاه، ذهنیت، نگرش و تجربه­ ای است که مشتریان از محصولات آن ها در ذهن خود دارند، که شکل­ دهنده رفتار آن­ ها نسبت به محصولات خواهد بود.

یک نام و برند خوب می‏تواند، مشتریان شما را از نظر عاطفی درگیر نماید، مشخص کند چه نوع محصول یا خدماتی عرضه می­کنید، شما را از رقبای­تان متمایز کند، ایده شما را به عنوان راه حلی در برابر یک نیاز مشتری قرار دهد، باعث جلب توجه مشتریان شود و آن‏ ها ‏را کنجکاو سازد، به مشتریانتان کمک کند تا برند شما را بتوانند به یاد آورند.

در همین راستا کارگاه تخصصی برندسازی و مدیریت برند روز سه شنبه 12 شهریور ماه 1398 با حضور مدیران عامل و نمایندگان واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری کردستان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و علاقه‌مندان حوزه کسب‌وکار در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار ‌شد.

در این سمینار که با ارائه آقای «دکتر سامان شیخ اسماعیلی» برگزار گردید؛ پس از ارائه مفاهیم پایه ای و ملاحظات اولیه در ارتباط با بازاریابی و برندسازی، به روش ها و ابزارهایی جهت مدیریت و توسعه برند در کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخته شد.

  • برای درک اهمیت ارزش برند کافی است بدانیم ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور ایران در سال ۱۳۹۰ حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار بوده است. این عدد حدود یک چهارم ارزش برند شرکت اپل مطابق با برآورد مؤسسه اینتربرند در سال ۲۰۱۲ است، که در حال حاضر این فاصله بیشتر هم شده است!
  • در سال ۲۰۰۱ ارزش ۱۰۰ برند معتبر مندرج در فهرست اینتر برند معادل %۳۳ ارزش سرمایه آن­ها در بازار بوده است. این نسبت در سال­های اخیر به %۳۸ رسیده است.
  • در آمار دیگری ارزش دارائی های نامشهود صد شرکت مندرج در فهرست FTSE در اواخر دهه ۱9۸۰ در حدود %۴۰ کل ارزش دارائی ها و در سال ۲۰۰۲ بالغ بر %۷۰ کل ارزش دارائی های آنها بوده است.
  • پیش بینی می­شود که در حال حاضر، %۳۳ از ثروت جهانی مربوط به برند است و شاید مهمترین فایده یک برند این باشد که ثروت تولید می کند.

دکتر سامان شیخ اسماعیلی | Saman Sheikhesmaeili

در این دوره آموزشی کاربردی که به صورت یک روزه برگزار گردید مباحثی ازجمله موارد زیر مطرح شد:

سرفصل ­های کلی ارائه شده:

  • مفاهیم و اصطلاحات ضروری بازاریابی و برندسازی برای مدیران کسب­ وکار
  • ضرورت‌ها و اولویت­ های توسعه برند در صنایع کوچک و متوسط ایرانی
  • ابعاد ارزش­ گذاری و ارزیابی انواع برندها با نگاهی به برندهای ایرانی
  • روش ‏ها و استراتژی­ های برندسازی کسب‏ وکار به صورت گام ‏به‏ گام
  • شیوه‏ یِ عملیِ اجرای یک پروژه ‏یِ برندسازی در کسب ‏وکار کوچک
  • برخی ایده ­ها و راهکارهای کم ‏هزینه در ارتباط با برندهای کوچک
  • روش‏ های تقویت برند شخصی و اهمیت آن برای مدیران SME ها
  • برندسازی دیجیتال و اصول تولید محتوای جذاب در فضای آنلاین
  • محافظت از برند و رعایت ملاحظات و مراحل قانونی ثبت برند در ایران
  • معرفی اصول بازاریابی، تبلیغات و فروش و هماهنگی با برنامه برندسازی
  • آسیب ­شناسی برند ایرانی و معرفی برندهای موفق داخلی و خارجی
  • مشاوره در زمینه ابعاد یک کمپین برندسازی و خدمات مرتبط با برند

عناوین عملی که در لابلای سرفصل ­ها ارائه گردید:

  • تکنیک­ های ایجاد تمایز در کسب­ وکار
  • روش ‏های جایگاه ­سازی و جایگاه ­یابی برند
  • اصول نام­ گذاری مناسب و قدرتمند برند
  • رویه قانونی ثبت برند و رفع چالش ‏های مرتبط
  • تکنیک ­های انتخاب شعار و تگ ­لاین مناسب (کلامی)
  • روش ­های تحلیل و طراحی هویت بصری برند (دیداری)
  • تکنیک‏ های ایجاد آوا و مانترای برند (شنیداری)
  • تحقیقات بازار و تشکیل پایگاه اطلاعاتی قدرتمند
  • روش ‏های تبلیغات و ارتباطات مؤثر برای برندها

این سمینار در وبلاگ چرم جانتا (در این لینک) بازتاب داده شده است.

در صورت نیاز به آموزش یا مشاوره در زمینه بازاریابی و برندسازی می توانید از طریق روش های زیر با سایت مدیریت در ارتباط باشید:

از طریق اینستاگرام

instagram.com/samansheikhesmaeili

از طریق تلگرام

t.me/samansheikhesmaeili

 

 

یک نظر

  1. سلام
    از طرف همکاران چرم جانتا از شما تشکر می کنیم
    http://www.jantaleather.com
    با آرزوی موفقیت روزافزون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *