خانه / رویدادهای مدیریتی / کنفرانس های مدیریتی / حضور و سخنرانی چارلز هندی در ایران

حضور و سخنرانی چارلز هندی در ایران

برگزاری اولین همایش بین المللی مدیریت در عصر دیجیتال

با حضور و سخنرانی پروفسور چارلز هَندی

زمان: سوم اردیبهشت ماه ١٣٩۶

محل برگزاری: سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو

معرفی چارلز هَندی

از بزرگترین اندیشمندان علم مدیریت جهان

چارلز هندی Charles Handy متولد ۱۹۳۲ میلادی در ایرلند است. هندی در سال ۱۹۵۵ در رشته فلسفه و تاریخ کلاسیک از دانشگاه آکسفورد با درجه ممتاز لیسانس گرفت و ده سال به عنوان مدیر فروش شرکت رویال‌داچ‌شل مشغول به کار شد. در سال ۱۹۶۷ در رشته مدیریت از دانشگاه MIT فارغ‌التحصیل شد و پس از آن در مدرسه مدیریت اسلوان به کار پرداخت. بعد از چند سال دوباره به انگلستان برگشت و در تاسیس مدرسه کسب و کار لندن شرکت نمود و در سال ۱۹۷۲ موفق به اخذ درجه استادی از دانشکده مدیریت در رشته روانشناسی شد. چارلز هندی یکی از معروف‌ترین و اثرگذارترین چهره‌های اروپایی در میان متفکران و اندیشمندان علم مدیریت و علوم اجتماعی است. تجربه‌ی سالیان متمادی مشاوره و تحقیق در حوزه‌های مختلف سازمانی، اجتماعی و مدیریتی را دارد. از هندی تاکنون بیست‌و‌یک کتاب در زمینه‌های ماهیت کار، عمر سازمانی، اخلاق و ارزش‌ها، جستجوی معنا در زندگی، کار و آینده‌ی کار منتشر شده است. کتابهای او همگی سرشار از نکاتی راهگشا در حوزه‌های اجتماعی و مدیریتی است که با نگرشی نو و زبانی فصیح ارائه شده است. انواع سازمان‌های شبدری، فدرال، هوشمند و شهروندی از ابداعات اوست. هندی در پی آن است که به مدیران، سازمان‌ها، نهادهای اجتماعی و حکومت‌ها راه‌های دست‌یابی به تغییر را بشناساند. او این عصر را عصر سنت‌گریزی و تغییرات سریع ناپیوسته می‌داند و بر این باور است که روح تشنه انسان و جوامع انسانی صرفا با اقتصاد مبتنی بر پول سیراب نمی‌شود و از همین روست که همگان را به آغاز دگرگونی از درون خود فرا می‌خواند و مسیر تعالی و جاودانگی را نشان می‌دهد.

نظریه های پروفسور چارلز هَندی

نظریه‌های چارلز هندی (Charles Handy) تاکنون تاثیرات زیادی بر نحوه تفکر مدرن در حوزه مدیریت داشته است. دید این نویسنده و فیلسوف ایرلندی نسبت به توسعه و رهبری سازمانی، کمک بسیاری به فعالان این حوزه کرده است. دیدی که تمایلات انسان‌دوستانه‌ی افراد را با مدیریت و اهداف بلندپروازانه را با متدولوژی‌های سازمانی در هم آمیخته است.

آقای هندی در«نظریه ۴ فرهنگ» به ۴ فرهنگ سازمانی اشاره کرده و هر یک از آنها را با یکی از خدایان یونان باستان تطبیق می‌دهد. هر یک از فرهنگ‌های مدنظر آقای هندی، از یک پیش فرض تفاوت نسبت به انگیزه‌ها، اندیشه‌ها و نحوه یادگیری انسان‌ها، همینطور مفروضات پایه‌ای مختلف برای تقسیم قدرت و نفوذ در سازمان نشات می‌گیرد.

  • فرهنگ قدرت-محور: در این نوع از فرهنگ سازمانی، که با خدای زئوس یونان باستان تطبیق می‌یابد، قدرت و نفوذ در سازمان در اختیار تعداد محدودی از افراد بوده و به صورت متمرکز و بالا به پایین تعریف می‌شود.
  • فرهنگ نقش-محور: اين نوع از فرهنگ سازمانی، که با خدای آپولو در یونان باستان تطبیق می‌یابد، فرهنگی بوروتراتیک بوده و سازمان‌های از این نوع، دارای شیوه‌نامه‌های بسیار دقیق و نقش‌های به دقت تعریف شده بوده و سطوح قدرت در آنهاکاملا ترسیم و تعیین شده است.
  • فرهنگ وظیفه-محور: اين نوع از فرهنگ سازمانی، که با خدای آتنا در یونان باستان تطبیق می‌یابد، مبتنی بر شکل‌گیری تیم‌های کاری کوچک در سازمان تعریف شده و راه حل‌های ارائه شده برای مسائل مطرح در سازمان نیز راهکارهایی تیم-محور است. ویژگی خاص سازمان‌هایی با این نوع فرهنگ، انعطاف‌پذیری، تطبیق‌پذیری و توانمندی آنها در حل مسائل از طریق فعالیت‌های تیمی است.
  • فرهنگ فرد-محور: اين نوع از فرهنگ سازمانی، که با خدای دیونیسوس در یونان باستان تطبیق می‌یابد، بر “فرد” به عنوان تاثیرگذارترین جزء سازمان تمرکز دارد. چنین سازمان‌هایی ارزش‌گرا و متمرکز بر افراد بوده و فعالیت‌های آنها در راستای تامین نیازهای فردی کارکنان برای شکوفایی هر چه بیشتر آنها دنبال می‌شود.

معرفی همایش بین المللی مدیریت در عصر دیجیتال

موسسه‌ی معنا در راستای تحقق شعار «مدیریت برای زندگی»، در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۹۶ همایش «مدیریت در عصر دیجیتال» با حضور ارزشمند  پروفسور چارلز هندی از مؤسسان London Busines School، اسطوره مدیریت و تاثیرگذارترین چهره­‌ی علمی اروپا در حوزه‌ی مدیریت و هم‌چنین اساتید برجسته آموزشی کشور برگزار خواهد كرد. از آن‌جا که هدف، کمک به توسعه مدیران و سازمان‌ها برای رقابت‌پذیر شدن در سطح جهانی است و در دنیای امروز بدون توجه به مساله انقلاب دیجیتالی و تاثیرات عمیق آن بر شیوه زندگی و کسب‌وکار این مهم امکان‌پذیر نیست، این همایش با رویکرد آشنایی مدیران (دولتی و خصوصی) و کارآفرینان، سیاست‌گذاران، دانش­جویان، استادان و صاحبنظران مدیریت، علاقه‌مندان و دست اندرکاران حوزه دیجیتال با چالش‌های کسب‌وکار در عصر دیجیتال برگزار خواهد شد.

محورهای همایش

در این همایش بنا است فضای تغییرات انقلابی و ناپیوسته ناشی از ظهور عصر دیجیتال در ابعاد مختلف مدیریت اعم از موارد زیر ترسیم و درکی شایسته برای اقدامات بعدی حاصل شود:

۱. محور مدیریت و منابع انسانی

۲. محور فرهنگ سازمانی

۳.محور محیط سازمانی

۴.محور جهت گیری راهبردی

برنامه همایش

ثبت‌نام و فرصت تعامل میان بازدیدکنندگان عالی‌­رتبه

۸:۰۰

سالن اصلی

آغاز رسمی مراسم

سخنرانی افتتاحیه

دکتر علی منافی (موسسه توسعه مدیریت و فن معنا)

سخنرانی‌­های کلیدی

دکتر جلال رسول اف (بانک آینده)

دکتر اسماعیل ملک اخلاق (مرکز آموزش مدیریت دولتی)

۹:۰۰

سالن اصلی

پذیرایی و فرصت تعامل و بازدید از نمایشگاه جانبی

۱۰:۳۰

سالن اصلی

بازآفرینی خود برای عصر دیجیتال

پروفسور چارلز هندی (اندیشمند مستقل مدیریت)

۱۱:۰۰

سالن اصلی

اهمیت توجه به موضوع مدیریت در عصر دیجیتال

دکتر امیر شاهرخی (موسسه توسعه مدیریت و فن معنا)

۱۲:۰۰

غرفه معنا

مراسم امضای کتاب The Second Curve

پروفسور چارلز هندی

۱۲:۱۵

سالن غذاخوری

ناهار، نماز و فرصت تعامل و بازدید از نمایشگاه جانبی

۱۲:۴۵

سالن اصلی

سخنرانی‌­های علمی

ایران­شناسی، ضرورت مدیریت در عصر دیجیتال (دکتر غلامرضا خاکی)

آینده دیجیتالی ممکن در برابر مطلوب، سعادت یا پرتگاه (دکتر فرج اله رهنورد)

مدیر پنل: دکتر علی منافی، دبیر علمی همایش

۱۳:۴۵

سالن اصلی

پذیرایی و فرصت تعامل و بازدید از نمایشگاه جانبی

۱۵:۴۵

سالن اصلی

کسب و کارهای عصر دیجیتال، چالش­‌ها و فرصت‌­ها در عمل

با حضور مدیران عامل و بنیانگذاران استارت­‌آپ‌­های ایرانی پیشرو

مدیر پنل: ناصر غانم‌زاده، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه اُپاتان

۱۶:۴۵

سالن اصلی

اختتامیه همایش

اجرای قطعاتی از موسیقی

اعطای جایزه مدیر تاثیرگذار عصر دیجیتال معنا

تقدیر از جایگاه علمی پروفسور چارلز هندی

منبع:

سایت مدیریت (مرجع علوم بازرگانی و بازاریابی)

یک نظر

  1. ناصر سادات سیرحی

    حتما می دانید چارلز هندی فیلسوف نیست و جزو نظریه پردازان مدیریت محسوب نمی شود هندی حتی یک مقاله معتبر هم ندارد و فقط شور و شوق ایجاد می کند کتاب می نویسد و سخنرانی می کند. پروپاگاندای معنا خیلی معنادار است و زد و بست ها را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *