خانه / رویدادهای مدیریتی / اخبار مدیریتی / صادرات موفقیت آمیز پنیر کاله به آمریکا

صادرات موفقیت آمیز پنیر کاله به آمریکا

پنیر کاله رسما به آمریکا صادر شد

غرش شیر ایرانی در آمریکا (به نقل از ایسنا)

به گزارش خبرگزاری فارس،  غلامعلی سلیمانی رییس هیات مدیره گروه صنعتی «سولیکو» یا برند کاله در این زمینه اعلام کرد: اولین محموله لبنیات ایرانی شامل هشت نوع پنیر ایرانی تولید شرکت کاله به آمریکا صادر شده و علاوه و بر لس آنجلس در فروشگاه‌های ایالت‌های واشنگتن، شیکاگو، نیویورک، بوستون و هیوستن با استقبال آمریکایی‌ها مواجه شده است.

وی افزود: استقبال آمریکایی ها باعث شده محموله دوم صادراتی پنج برابر محموله اول به زودی راهی آمریکا شود.

سلیمانی تولید صادرات محور را از اولویت‌های اقتصاد در بقاء و تولید پایدار داخلی کشور دانست و در این زمینه از همراهی های محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در راستای تحقق اهداف صادراتی صنعت غذا قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین تولیدکننده لبنیات دنیا به شمار می‌رود، صادرات به این کشور را موفقیتی بزرگ برای صنعت لبنیات ایران دانست و تصریح کرد: مهر تایید سازمانهای FDA، USDA و گمرک آمریکا بر پنیرهای صادراتی کاله نشانه تکنولوژی تولید مناسب و  کیفیت بالای این محصولات است.

به بهانه این خبر، درباره صادرات و واردات متقابل ایران و آمریکا بخوانید؛

صادرات ایران به آمریکا

صادرات به آمریکا از دیگر کشورهای هدف به منظور صادر کردن کالاهای کشورهای دیگر جهان می باشد و محصولاتی که به این کشور صادر می شود شامل محصولات کشاورزی ، نفت خام ، کامپیوتر ، تجهیزات ارتباطی ، ماشین‌آلات اداری ، خودرو ، لباس ، دارو ، مبلمان و اسباب‌بازی است. جمعیت این کشور در حدود 304 میلیون نفر و افراد زیادی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. ایالات متحده آمریکا کشوری در قاره آمریکا و از50 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است. این کشور از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه می باشد و مرز مشترک کمی با کوبا دارد.

ايران در سال 93 ، حدود 195هزار دلار كالا به آمريكا صادر و 49 ميليارد و 744 ميليون دلار صادرات غیر نفتی داشته است. در این سال ورق های روكش و لايی برای استفاده در تخته های چندلایی به ضخامت حداكثر 6 ميلی متر و چوب های گرمسيری ، ساعت ديواری ، روميزی و دارای محرک ساعت مچی و جيبی به آمريكا صادر شده است .ایران در سال‌های 1390 تا 1393 به ترتیب ، یک میلیون دلار، یک میلیون و 400 هزار دلار، 658 هزار دلار و 480 هزار دلار کالای ایرانی به آمریکا صادر نموده است.

عمده کالاهای صادراتی ایران به آمریکا شامل فرش ، زعفران ، پسته ، کف پوش و آبمیوه بوده است. پیش بینی می شود برای صادرات فرش پس از رفع تحریم ها در سال 2016 ، یک جهش در صادرات این محصول وجود داشته باشد. با بهبود شرایط صادراتی ‏ایران از محصولاتی که رشد بسیاری دارد ، فرش دستباف ‏می باشد.‎ در سالهای گذشته یک پنجم صادرات فرش ایران به آمریکا صادر، اما در زمان تحریم‌ها ، صادرات آن به آمریکا متوقف شد. در مورد صادرات پسته ایران به آمریکا قرار است تا موضوع دامپ از روی پسته ایران حذف شود و اگر این اتفاق بیافتد پسته ایران به آمریکا نیز صادر می شود.

صادرات به آمریکا از سوی ایران در سال 94 ، نسبت به سال 93 شش برابر رشد داشته است. طبق آمارها صادرات غیرنفتی ایران به آمریکا در سال 94 ، برابربا 3 میلیون و 65 هزار و 85 دلار و در سال 93 معادل 480 هزار و 229 دلار بوده است. مهمترین کالاهایی که ایران به آمریکا در سال 94 ، صادر کرده فرش و میگو بوده و زعفران از دیگر کالاهای صادراتی مهم ایران است ، اما آمریکا خرید آنچنانی از ایران نداشته و حدود 7 کیلو گرم زعفران از ایران تهیه کرده و برای کشور 7000 دلار ارزآوری داشته و همچنین حدود یک تن گل و غنچه گل با ارزش 20 هزار دلار و نیز مبلمان حدود 54 هزار دلار به آمریکا صادر شده است. بر اساس توافقات ، صادرات برخی کالاهای ایرانی در سال 2016 از جمله فرش و پسته به آمریکا آزاد شد و پس از مذاکرات و توافقات هسته‌ ای صادرات به این کشور در حال رشد می باشد.

مشکلات صادرات ایران به آمریکا

مشکلات اصلی صادرات به آمریکا از سوی ایران و حتی کشورهای دیگر که مهمترین آن ضعف در زیرساخت‌های لازم برای صادرات و نیز موضوع نقل و انتقالات پولی می باشد. صادرات در سال 94 ، به دلیل نوسانات ارز با ضررهای بسیاری همراه بود و همچنین تولید محصولات کشاورزی در این سال بسیار خوب بوده، اما برای صادرکنندگان سال خوبی نبوده است. صادرکنندگان در ایران با مشکلاتی از طرف سازمان مالیاتی روبه رو هستند و در سال گذشته مشکلات موجود ، باعث شد صادرات پسته تا 30 درصد کاهش یابد و پیش بینی شده است ایران در سال 95 ، با افزایش صادرات پسته مواجه شود. موانع صادراتی به نفع اقتصاد کشور نیست ، پس بهتر است سازمان مالیاتی برای صادرکنندگان موانعی را که وضع نموده برطرف نماید تا تجار به راحتی و بدون مانع بتوانند کالاها و محصولات خود را صادر نمایند.

منبع:

سایت مدیریت (مرجع علوم بازرگانی و بازاریابی)

یک نظر

  1. دکتر هومن ملاح

    باسلام و عرض ادب
    اینکه یک برند ایرانی به کشور آمریکا صادر شد خبرخوبی است که ناشی از موفقیت این برند در جذب پذیرش دارد. اما نکته ای که در سیاست های بازرگانی کشور آمریکا لحاظ میشود این است که بالاترین کیفیت برای مصرف داخل کشور است
    (in use )
    دقیقا برعکس ما که بالاترین کیفیت تولید داخل را برای صادرات انتخاب میکنیم.چرا؟
    چون در داخل نظارت دقیقی از نظر کمی و کیفی برای مصرف نیست ولی جهت صادرات مجبور به لحاظ بالاترین استانداردهای بین المللی جهت صادرات هستیم (out use)
    به بیان دیگر حقوق مصرف کننده یا شاید مطالبه گری جامعه در آن کشور به گونه ای متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید