معرفی کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی
کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی با همکاری و حمایت اساتید و خبرگان حوزه بازاریابی و مدیریت بازار، برگزار می گردد. با عنايت به موضوع، گستردگي زمينههاي علمي و نياز روزافزون به تبادل نظر و گسترش انديشههاي نو در این زمينه، تلاش بر این است تا با برگزاري این همایش بر تعالي هرچه بيشتر دستاورهای علمي مرتبط با پژوهش های بازار افزوده و با تطبیق اولويتهاي پژوهشی با نيازهاي موجود، شرایط را برای بهبود و پیشبرد همه جانبه وضعیت بازاریابی در کسب و کارها تقویت نماید. تحقیقات بازاریابی به عنوان اولین گام و با اهمیت ترین مرحله از فرآیند بازاریابی در سازمان ها به شمار می آید و به تعیین، جمع آوری، تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم گیری هایی که با شناخت فرصت ها و حل مشکلات در بازاریابی مرتبط هستند، می پردازد. این پژوهش ها مصرف کنندگان، مشتریان، سازمان و جامعه را از طریق اطلاعات بازار مرتبط می نماید.
تاریخ و محل برگزاری همایش: اول خرداد 1395؛ هتل المپیک تهران (www.mktrconf.com)
اهداف کنفرانس
– معرفی ایده ها و روش های نوین تحقیقات بازاریابی و جنبه های کاربردی آن برای سازمان های ایرانی
– تبیین اثرات بکارگیری تکنیک های مختلف تحقیقاتی در بهبود وضعیت بازاریابی شرکت های داخلی
– معرفی روش های اصولی شناسایی، طبقه بندی، انتخاب، به کارگیری و ادغام ابزارهای تحقیقات بازاریابی
– ترغیب صاحب نظران و پژوهش گران حوزه بازاریابی جهت ارائه دستاوردهاي علمی مرتبط
– فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر میان دانشگاهیان، مجامع علمی و فعالان کسب وکارها
– نمایش کارکردهای استفاده از تحقیقات بازاریابی در سازمان ها و شرکت های داخلی و خارجی
– فراهم نمودن امکان ارائه محصولات مرتبط با تحقیقات بازار در نمایشگاه جانبی کنفرانس
محورهای کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی
مفاهیم نظری تحقیقات بازاریابی
- روش ها و فرآيندهای تحقيقات بازاريابي
- ضرورت ها و کارکردهای تحقيقات بازاريابي
- تئوری ها، روندها و مکاتب تحقیقات بازاریابی
- پژوهش های بازاریابی مصرفی و صنعتی
- روندهای توسعه تحقیقات بازار در ایران و جهان
- راهکارها و مزایای تحقیقات بازار برای سازمان های ایرانی
مفاهیم اجرایی تحقیقات بازاریابی
- روش هاي گردآوري، تجمیع و تحلیل دادهها
- سیستم های اطلاعاتی و هوشمندی بازاریابی
- الگوهای تحلیلی کمی و کیفی در تحقيقات بازاريابي
- روش های ارزیابی ارزش برند و آزمون نام تجاری محصولات
- روش های آماری و نرم افزاری در تحقيقات بازاريابي
- چالشهای اجرایی تحقیقات بازاریابی در ایران
- برون سپاری و الگوبرداری از برترین عملکردها
حوزه های کاربردی تحقیقات بازاریابی
- تحقيقات بازاريابي مرتبط با آمیخته بازاریابی
- تحقيقات بازاريابي مرتبط با استراتژیهای بازاریابی
- تحقیقات بازاريابي مرتبط با بخش بندی بازار و جایگاهیابی
- تحقيقات بازاريابي مرتبط با با پیشبینی تبلیغات و فروش
- تحقيقات بازاريابي مرتبط با رفتار مصرف کننده
- تحقيقات بازاريابي مرتبط با برندسازی
حوزه های نوین تحقیقات بازاریابی
- معرفی حوزه های نوین در تحقیقات بازاریابی
- معرفی روش های جدید در تحقیقات بازاریابی
- کاربرد ابزارهای جدید در تحقیقات بازاریابی
- معرفی بازارهای نوین و کاربرد تحقیقات بازاریابی
- ممیزی بازاریابی و سنجش اثربخشی بازاریابی
- نقش تحقيقات بازاريابي در دوران رکود و بحران
- الزامات حقوقی و بسترهای تحقیقات بازار
مخاطبان کنفرانس
– مؤسسات پژوهشی و شركتهاي فعال در حوزه تحقیقات بازار
– اساتید، مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاهها و پژوهشگاه ها
– پژوهش گران، محققان و کاوش گران بازاریابی و مدیریت بازار
-مدیران، مشاوران و برنامهريزان ارشد سازمانهای دولتی و عمومی
– مدیران بازاریابی و مسؤلان تحقیق و توسعه شرکت های خصوصی
– صاحبنظران، نخبگان و اندیشمندان بازاریابی و بازارشناسی
– دانشجویان و دانش پذیران رشته ها و دوره های مارکتینگ
– سازمان های بزرگ، هولدينگ ها و شرکت های سرمايه گذاری
– شرکت های فعال در حوزه صادرات و واردات (بازرگانی خارجی)
– كارشناسان، خبرگان و متخصصان کسب وکارهای پیمانکاری و مشاوره ای
– مدیران عالی سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی سراسر کشور
-انواع سازمانها و نهادهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و بازرگانی
– علاقمندان و مخاطبان حرفه ای کنفرانسهای مدیریت بازاریابی
– نهادهای آموزشی و ارائه کنندگان مشاوره بازاریابی در کشور
– ویزیتورها، فروشندگان، کارشناسان فروش، مدیران بازاریابی و …
پوستر کنفرانس