خانه / رویدادهای مدیریتی / کنفرانس های مدیریتی / سومین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی

سومین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی

معرفی کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی

کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی با همکاری و حمایت اساتید و خبرگان حوزه بازاریابی و مدیریت بازار، برگزار می­ گردد. با عنايت به موضوع، گستردگي زمينه‌هاي علمي و نياز روزافزون به تبادل نظر و گسترش انديشه‌هاي نو در این زمينه‌، تلاش بر این است تا با برگزاري این همایش بر تعالي هرچه بيشتر دستاورهای علمي مرتبط با پژوهش­ های بازار افزوده و با تطبیق اولويت‌هاي پژوهشی با نيازهاي موجود، شرایط را برای بهبود و پیشبرد همه جانبه وضعیت بازاریابی در کسب­ و کارها تقویت نماید. تحقیقات بازاریابی به عنوان اولین گام و با اهمیت ­ترین مرحله از فرآیند بازاریابی در سازمان­ ها به ­شمار می ­آید و به تعیین، جمع آوری، تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم ­گیری­ هایی که با شناخت فرصت­ ها و حل مشکلات در بازاریابی مرتبط هستند، می­ پردازد. این پژوهش­ ها مصرف ­کنندگان، مشتریان، سازمان و جامعه را از طریق اطلاعات بازار مرتبط می­ نماید.

تاریخ و محل برگزاری همایش: اول خرداد 1395؛ هتل المپیک تهران (www.mktrconf.com)

اهداف کنفرانس

– معرفی ایده ها و روش های نوین تحقیقات بازاریابی و جنبه های کاربردی آن برای سازمان­ های ایرانی

– تبیین اثرات بکارگیری تکنیک ­های مختلف تحقیقاتی در بهبود وضعیت بازاریابی شرکت­ های داخلی

– معرفی روش ­های اصولی شناسایی، طبقه ­بندی، انتخاب، به ­کارگیری و ادغام ابزارهای تحقیقات بازاریابی

– ترغیب صاحب ­نظران و پژوهش­ گران حوزه بازاریابی جهت ارائه دستاوردهاي علمی مرتبط

– فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر میان دانشگاهیان، مجامع علمی و فعالان کسب وکارها

– نمایش کارکردهای استفاده از تحقیقات بازاریابی در سازمان­ ها و شرکت ­های داخلی و خارجی

– فراهم نمودن امکان ارائه محصولات مرتبط با تحقیقات بازار در نمایشگاه جانبی کنفرانس

 

محورهای کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی

 مفاهیم نظری تحقیقات بازاریابی

  • روش ­ها و فرآيندهای تحقيقات بازاريابي
  • ضرورت­ ها و کارکردهای تحقيقات بازاريابي
  • تئوری ها، روند­ها و مکاتب تحقیقات بازاریابی
  • پژوهش ­های بازاریابی مصرفی و صنعتی
  • روندهای توسعه تحقیقات بازار در ایران و جهان
  • راهکارها و مزایای تحقیقات بازار برای سازمان های ایرانی

مفاهیم اجرایی تحقیقات بازاریابی

  • روش ­هاي گردآوري، تجمیع و تحلیل داده­ها
  • سیستم ­های اطلاعاتی و هوشمندی بازاریابی
  • الگوهای تحلیلی کمی و کیفی در تحقيقات بازاريابي
  • روش ­های ارزیابی ارزش برند و آزمون نام تجاری محصولات
  • روش ­های آماری و نرم ­افزاری در تحقيقات بازاريابي
  • چالش­های اجرایی تحقیقات بازاریابی در ایران
  • برون سپاری و الگوبرداری از برترین عملکردها

حوزه های کاربردی تحقیقات بازاریابی

  • تحقيقات بازاريابي مرتبط با آمیخته بازاریابی
  • تحقيقات بازاريابي مرتبط با استراتژی­های بازاریابی
  • تحقیقات بازاريابي مرتبط با بخش بندی بازار و جایگاه­یابی
  • تحقيقات بازاريابي مرتبط با با پیش‌بینی تبلیغات و فروش
  • تحقيقات بازاريابي مرتبط با رفتار مصرف ­کننده
  • تحقيقات بازاريابي مرتبط با برندسازی

حوزه های نوین تحقیقات بازاریابی

  • معرفی حوزه ­های نوین در تحقیقات بازاریابی
  • معرفی روش های جدید در تحقیقات بازاریابی
  • کاربرد ابزارهای جدید در تحقیقات بازاریابی
  • معرفی بازارهای نوین و کاربرد تحقیقات بازاریابی
  • ممیزی بازاریابی و سنجش اثربخشی بازاریابی
  • نقش تحقيقات بازاريابي در دوران رکود و بحران
  • الزامات حقوقی و بسترهای تحقیقات بازار

 

مخاطبان کنفرانس

– مؤسسات پژوهشی و شركت‌هاي فعال در حوزه تحقیقات بازار

– اساتید، مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه­ها و پژوهشگاه ها

– پژوهش گران، محققان و کاوش گران بازاریابی و مدیریت بازار

-مدیران، مشاوران و برنامه­‌ريزان ارشد سازمان­های دولتی و عمومی

– مدیران بازاریابی و مسؤلان تحقیق و توسعه شرکت های خصوصی

– صاحب­نظران، نخبگان و اندیشمندان بازاریابی و بازارشناسی

– دانشجویان و دانش پذیران رشته­ ها و دوره­ های مارکتینگ

– سازمان های بزرگ، هولدينگ ها و شرکت های سرمايه گذاری

– شرکت های فعال در حوزه صادرات و واردات (بازرگانی خارجی)

– كارشناسان، خبرگان و متخصصان کسب ­وکارهای پیمانکاری و مشاوره ای

– مدیران عالی سازمان­ها و شرکت­های خصوصی و دولتی سراسر کشور

-انواع سازمان­ها و نهادهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و بازرگانی

– علاقمندان و مخاطبان حرفه­ ای کنفرانس­های مدیریت بازاریابی

– نهادهای آموزشی و ارائه کنندگان مشاوره بازاریابی در کشور

– ویزیتورها، فروشندگان، کارشناسان فروش، مدیران بازاریابی و …

 

پوستر کنفرانس

 

 

منبع: سایت مدیریت (علوم بازرگانی و بازاریابی)

دیدگاهتان را بنویسید